“Cıva gibi, kendi gibi, delidolu bir İstanbullu.”

Haluk Bilginer, Meral Okay, Ece Ayhan, Tarkan, Tuncel Kurtiz, Mina Urgan, Murathan Mungan, Mehmet Teoman, Ayşe Şasa, Enis Batur, Cem Karaca, Hrant Dink, Nükhet Ruacan, Jak Deleon, Osman Şahin, Şakir Eczacıbaşı… Kiminin çırağı oldu, kimiyle omuz omuza yürüdü, kimiyle eşsiz anlar paylaştı… Duygular, heyecanlar ve yaşanmışlıklar biriktirmiş bir kültür emekçisinin dilinden, tanıdık tanımadık 72 renkli portre!

Yazar, çevirmen, radyo programcısı ve eleştirmen Sevin Okyay, yaşamında iz bırakan dostlarını, çalışma arkadaşlarını ve aile üyelerini samimi ve neşeli üslubuyla anlatıyor. Keskin belleğinden taşan portreler eşliğinde 1980 sonrası İstanbul’un kültür sanat dünyasının sokaklarında dolanıyor, konserlerin, festivallerin ve medyanın koridorlarında yankılanan değişimin sesine kulak veriyor.

“Yetenek ve emekle yoğrulmuş, şarap gibi demlenmiş bir yaşamın, hep coşkun kalan bu benzersiz anıların keyifle okunmasını dileyerek…” Müren Beykan

Konu Özeti

Muhtelif üniversitelere girmiş, devamsızlık yüzünden atılma konusunda tecrübe sahibi olmuştur… Selahattin Hilav sayesinde ya da yüzünden, gazeteciliğe başlamıştır… Enis Batur yüzünden de sinema yazarlığına bulaşmıştır. Caz ve spor yazmaya başlaması, “kendi düşen ağlamaz” deyimini akla getirir. Edebiyat konusunda, kendi kendine bile olsa hep yazardı zaten, o sayılmaz… Zararsız bir şahıstır. İnsanlarla genelde iyi anlaştığı halde, durmaksızın çalışması yüzünden düpedüz asosyal bir yaratık olup çıkmıştır. Bilgisayar masasının koltuğuna çakılmış gibidir… Sakar ve unutkandır, sağlığına dikkat etmeyi (nedense) ayıp sayar. Bir de, kedileri sever.

Sevin Okyay

1942’de İstanbul’da doğdu, Arnavutköy Amerikan Kız Koleji’ni bitirdi. İktisadi Ticari İlimler Akademisi’nde okudu. 1964’te çevirmenliğe ve 1976’da gazeteciliğe başladı. Politika, Dünya, Milliyet, Hürriyet gibi gazetelerde çalışan Okyay’ın sinema ve caz üzerine yazıları Gergedan, Nokta, Şehir, Gösteri, Hürriyet Pazar, Milliyet Sanat, Radikal İki, Birgün ve Arka Pencere gibi dergi ve gazete eklerinde yayımlandı. Türkiye’nin ilk kadın sinema eleştirmeni olan Okyay, 1984’te başladığı bu türdeki yazılarını sürdürüyor. 1996’da İlk Romanım adlı çocuk kitabı ve sinema eleştirilerinin yer aldığı 120 Filmde Seyriâlem, 1998’de de deneme türündeki Çiçek Dürbünü yayımlandı. Çeşitli spor dallarıyla ilgili yazıları 2002’de Gol Atan Kaleye adlı kitapta derlendi. Tiyatro tutkunu devamı için tıklayınız